Når du tænker på din afdeling og det sted du bor, tænker du så på viceværten. Det er sjældent dette er tilfældet og det er faktisk lidt synd, for det er viceværten der er en af de vigtigste elementer i afdelingen. Det er viceværten der sørger for, at området er rent, pænt og vedligeholdt og så er det faktisk også viceværten, som hjælper dig, hvis der sker noget i din bolig. Derfor er det også vigtigt, at du som beboer tænker lidt mere over din vicevært og hvad du kan gøre for at gøre en forskel, så din vicevært får de bedste arbejdsvilkår. Her kan du blive klogere på, hvilke opgaver en vicevært har og hvor man kan finde en god og dygtig vicevært.

Her finder du en erfaren og uvildig vicevært – kommunikation er vejen frem

I en boligforening er der bestyrelsen, beboerne og viceværten, disse tre er det, som gør en boligforening til en boligforening – og så kommer alt det andet ved siden af. Derfor er det også vigtigt, at tingene fungerer som de skal. Her kan du med fordel gøre brug af din vicevært. En vicevært skal have gode kommunikative evner og det er fordi, en vicevært både skal snakke med beboere og bestyrelsen, men skal faktisk også agere som mellemled mellem de to. Derfor kan man godt sige, at en vicevært er bindemidlet i en afdeling. Det er derfor vigtigt, at du som beboer tager det hensyn til viceværten, som du kan tage. På denne måde letter du viceværtens arbejdsopgaver, så denne kan have mere overskud og dermed levere bedre resultater og have fokus på flere opgaver. Ydermere skaber du med forståelse og hensyn også en bedre grobund for bedre kommunikation og samarbejde med din vicevært. Dahl Ejendomsservice er et firma, som tilbyder en erfarne og uvildige viceværter i og omkring København.

Nogle af de opgaver som viceværten skal varetage – du som beboer kan tage et medansvar

Udover kommunikation, så er der mange opgaver, som en vicevært skal påtage sig. Disse opgaver er gode for dig at kende til så du bedre kan tage et medansvar i at vedligeholde dem. Der er ikke en decideret facitliste for, hvad en vicevært skal lave, dette er op til den enkelte afdeling. Disse opgaver kan dog være alt fra trappevask, til rengøring og til vedligehold af de grønne arealer i området. De opgaver en vicevært hjælper med er de vedligeholdelsesmæssige opgaver, som både er indvendige og udvendige.